- dostępne są w salach, kabinach oraz przestrzeni otwartej Biblioteki,
- umożliwiają dostęp do internetu, e-zasobów i pakietu Office,
- standardowe logowanie do komputerów:
- studenci UMP:
- login: sNumer Albumu
- hasło: PESEL
- studenci PUMS:
- login:
- hasło:
- doktoranci UMP:
- login:
- hasło:
- pracownicy UMP:
- login:
- hasło:
- goście:
- w celu uzyskania dostępu do stanowiska komputerowego konieczne jest okazanie ważnego dokumentu identyfikacyjnego i wypełnienie formularza korzystania z e-zasobów w punkcie Informacji Ogólnej,
- dostęp wyłącznie do dedykowanych stanowisk komputerowych.
- studenci UMP:
W przypadku problemów z logowaniem do komputerów prosimy o kontakt z punktem Informacji Ogólnej lub Działem Informatyki helpdesk.ump.edu.pl/
WIFI
Eduroam to internetowa sieć bezprzewodowa dostępna w przestrzeni Biblioteki :
- dane do logowania znaleźć można w systemie WISUS, zakładka KONTO, następnie zakładka WIFI:
- LOGIN:
- DLA PRACOWNIKÓW UMP: pNrIdentyfikacyjny@ump.edu.pl
- DLA STUDENTÓW UMP: sNrAlbumu@student.ump.edu.pl
- HASŁO – indywidualne hasło dostępowe należy wygenerować na stronie systemu WISUS,
- LOGIN:
- korzystanie z sieci Eduroam wymaga jednorazowej konfiguracji urządzenia, szczegółowe informacja dostępne są na stronie https://eduroam.ump.edu.pl/konfiguracja.html
- informacje na temat kontaktu i zgłaszania problemów związanych z siecią Eduroam można znaleźć na stronie http://eduroam.ump.edu.pl/kontakt.html (czy może helpdesk?)
- użytkowników innych instytucji korzystających z sieci Eduroam w celu uzyskania danych do logowania oraz procedur konfiguracji urządzenia prosimy o kontakt z administratorami macierzystych jednostek.
Szczegółowe informacje na temat internetowej sieci bezprzewodowej Eduroam na Uniwerstecie Medycznym w Poznaniu można znaleźć na stronie internetowej https://eduroam.ump.edu.pl/index.html
SKANUJ/DRUKUJ/KOPIUJ
Documaster Campus to system umożliwiający samodzielne skanowanie, kopiowanie i drukowanie dokumentów
- zakładanie konta dla studentów, doktorantów i pracowników UMP:
- należy włożyć legitymację do czytnika kart znajdującego się we wpłatomacie na parterze budynku Biblioteki,
- konto zostanie utworzone automatycznie,
- nazwa użytkownika: nr indeksu, hasło: PESEL (?), (dane do logowania dla pracowników?dla studentów angl??????)
- korzystanie z systemu w zakresie kopiowania i drukowania i skanowania jest usługą płatną i należy uprzednio zasilić swoje konto za pomocą wpłatomatu;
- logowanie do konta systemu Documaster Campus:
- w systemie WISUS, zakładka SYSTEMY, następnie zakładka Documaster C.
- lub na stronie internetowej http://documaster.ump.edu.pl/index.html
- użytkownicy nieposiadający legitymacji UMP mają możliwość zarejestrowania konta poprzez formularz https://documaster.ump.edu.pl/registerr
- koszt wydruku jest obliczany na podstawie procentowego pokrycia strony tonerem dla każdej ze stron dokumentu,
- lokalizacja urządzeń wielofunkcyjnych oraz wpłatomatów na terenie UMP https://documaster.ump.edu.pl/loginr
- instrukcja obsługi dla studentów i pracowników UMP http://bg.magica.ehost.pl/images/pdf/documaster_instrukcja.pdf (instrukcja na bg.magica)
MODELE ANATOMICZNE
Modele anatomiczne w Bibliotece:
- dostępne są dla studentów, doktorantów i pracowników Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu,
- dostępne są:
- 3 modele czaszek,
- model ludzkiego układu szkieletowego,
- model klatki piersiowej wraz z krtanią,
- model mózgu,
- z modeli korzystać można w przestrzeni Biblioteki,
- warunkiem udostępnienia jest wypełnienie rewersu i okazanie legitymacji studenckiej lub pracowniczej w Informacji Ogólnej,
- szczegółowe zasady korzystania określa Regulamin korzystania z modeli anatomicznych (?)
komputery
WiFi
skanuj/drukuj/kopiuj (system Documaster Campus)
modele anatomiczne
REGULAMIN KORZYSTANIA Z MODELI ANATOMICZNYCH
1. Z modeli anatomicznych mogą korzystać tylko studenci i pracownicy UMP.
2. Warunkiem udostępnienia modeli jest czytelne wypełnienie rewersu i okazanie legitymacji studenckiej lub pracowniczej naszej Uczelni pracownikowi Punktu Informacji.
3. Modele nie są wypożyczane poza teren Biblioteki.
4. Pierwszeństwo w korzystaniu z modeli, w sytuacjach spornych, mają członkowie Międzynarodowego Stowarzyszenia Studentów Medycyny IFMSA-Poland. Decyzję w tej sprawie podejmuje pracownik Punktu Informacji.
5. W przypadku dużego zainteresowania wykorzystaniem modeli istnieje możliwość rezerwacji dostępu (z wyprzedzeniem tygodniowym, maksymalnie na 4 godzinne sesje).
6. Udostępniane modele są złożone i w takim stanie należy je zwrócić w Punkcie Informacji.
7. Model szkieletu nie może być rozkładany – jedynym dopuszczalnym elementem ruchomym jest czaszka.
8. Używanie modeli w innym celu niż nauka jest niedozwolone.
9. Wszelkie uszkodzenia powstałe na skutek użytkowania należy zgłosić pracownikowi Punktu Informacji.