HP
KOMPUTERY
Stanowiska komputerowe:

  • dostępne są w salach, kabinach oraz przestrzeni otwartej Biblioteki,
  • umożliwiają dostęp do internetu, e-zasobów i pakietu Office,
  • standardowe logowanie do komputerów:
    • studenci UMP:
      • login: sNumer Albumu
      • hasło: PESEL
    • studenci PUMS:
      • login:
      • hasło:
    • doktoranci UMP:
      • login:
      • hasło:
    • pracownicy UMP:
      • login:
      • hasło:
    • goście:
      • w celu uzyskania dostępu do stanowiska komputerowego konieczne jest okazanie ważnego dokumentu identyfikacyjnego i wypełnienie formularza korzystania z e-zasobów w punkcie Informacji Ogólnej,
      • dostęp wyłącznie do dedykowanych stanowisk komputerowych.

W przypadku problemów z logowaniem do komputerów prosimy o kontakt z punktem Informacji Ogólnej lub Działem Informatyki helpdesk.ump.edu.pl/

WIFI

 

Eduroam to internetowa sieć bezprzewodowa dostępna w przestrzeni Biblioteki :

  • dane do logowania znaleźć można w systemie WISUS, zakładka KONTO, następnie zakładka WIFI:
  • korzystanie z sieci Eduroam wymaga jednorazowej konfiguracji urządzenia, szczegółowe informacja dostępne są na stronie https://eduroam.ump.edu.pl/konfiguracja.html
  • informacje na temat kontaktu i zgłaszania problemów związanych z siecią Eduroam można znaleźć na stronie http://eduroam.ump.edu.pl/kontakt.html (czy może helpdesk?)
  • użytkowników innych instytucji korzystających z sieci Eduroam w celu uzyskania danych do logowania oraz procedur konfiguracji urządzenia prosimy o kontakt z administratorami macierzystych jednostek.

Szczegółowe informacje na temat internetowej sieci bezprzewodowej Eduroam na Uniwerstecie Medycznym w Poznaniu można znaleźć na stronie internetowej https://eduroam.ump.edu.pl/index.html

 

SKANUJ/DRUKUJ/KOPIUJ

Documaster Campus to system umożliwiający samodzielne skanowanie, kopiowanie i drukowanie dokumentów

  • zakładanie konta dla studentów, doktorantów i pracowników UMP:
    • należy włożyć legitymację do czytnika kart znajdującego się we wpłatomacie na parterze budynku Biblioteki,
    • konto zostanie utworzone automatycznie,
    • nazwa użytkownika: nr indeksu, hasło: PESEL (?), (dane do logowania dla pracowników?dla studentów angl??????)
  • korzystanie z systemu w zakresie kopiowania i drukowania i skanowania jest usługą płatną i należy uprzednio zasilić swoje konto za pomocą wpłatomatu;
  • logowanie do konta systemu Documaster Campus:
  • użytkownicy nieposiadający legitymacji UMP mają możliwość zarejestrowania konta poprzez formularz https://documaster.ump.edu.pl/registerr
  • koszt wydruku jest obliczany na podstawie procentowego pokrycia strony tonerem dla każdej ze stron dokumentu,
  • lokalizacja urządzeń wielofunkcyjnych oraz wpłatomatów na terenie UMP https://documaster.ump.edu.pl/loginr
  • instrukcja obsługi dla studentów i pracowników UMP http://bg.magica.ehost.pl/images/pdf/documaster_instrukcja.pdf (instrukcja na bg.magica)

 

MODELE ANATOMICZNE

Modele anatomiczne w Bibliotece:

  • dostępne są dla studentów, doktorantów i pracowników Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu,
  • dostępne są:
    • 3 modele czaszek,
    • model ludzkiego układu szkieletowego,
    • model klatki piersiowej wraz z krtanią,
    • model mózgu,
  • z modeli korzystać można w przestrzeni Biblioteki,
  • warunkiem udostępnienia jest wypełnienie rewersu i okazanie legitymacji studenckiej lub pracowniczej w Informacji Ogólnej,
  • szczegółowe zasady korzystania określa Regulamin korzystania z modeli anatomicznych (?)

komputery

WiFi

skanuj/drukuj/kopiuj (system Documaster Campus)

modele anatomiczne

REGULAMIN KORZYSTANIA Z MODELI ANATOMICZNYCH
1. Z modeli anatomicznych mogą korzystać tylko studenci i pracownicy UMP.
2. Warunkiem udostępnienia modeli jest czytelne wypełnienie rewersu i okazanie legitymacji studenckiej lub pracowniczej naszej Uczelni pracownikowi Punktu Informacji.
3. Modele nie są wypożyczane poza teren Biblioteki.
4. Pierwszeństwo w korzystaniu z modeli, w sytuacjach spornych, mają członkowie Międzynarodowego Stowarzyszenia Studentów Medycyny IFMSA-Poland. Decyzję w tej sprawie podejmuje pracownik Punktu Informacji.
5. W przypadku dużego zainteresowania wykorzystaniem modeli istnieje możliwość rezerwacji dostępu (z wyprzedzeniem tygodniowym, maksymalnie na 4 godzinne sesje).
6. Udostępniane modele są złożone i w takim stanie należy je zwrócić w Punkcie Informacji.
7. Model szkieletu nie może być rozkładany – jedynym dopuszczalnym elementem ruchomym jest czaszka.
8. Używanie modeli w innym celu niż nauka jest niedozwolone.
9. Wszelkie uszkodzenia powstałe na skutek użytkowania należy zgłosić pracownikowi Punktu Informacji.